Oktober 2012

16.12.2013 10:41

 Det var tiden for et nytt "tilbakefall". Dette faller sammen med en ny vekstperiode, og det kan tyde på at hormonene ikke helt klarer å produsere nok i de periodene.

Symptomer:

- Trøtt og tiltaksløs

- Sover mye og sovner når som helst og hvor som helst

- Hun begynner nå i en alder av 8 år å utvikle bryster

- Forstoppet

- Rød og hektisk i kinn

- Tar lett til tårene

- Lekser blir en utfordring, hun klarer ikke å få hjernen til å jobbe som den skal. De enkleste regnestykker blir en utfordring.

- Klarer ikke å "stå opp for seg selv" i konfrontasjoner. Hun reagerer med å bli lei seg.


 

Jeg bestiller ny time til henne hos fastlegen, og får en time en uke etter.

Vi reiser avgårde på laboratoriet 3 dager før, slik at resultatene er klare til vi kommer dit.

Da vi ankommer legen, er prøvesvarene klare, og legen leser de opp med et skjevt smil og sier kjekt; kanskje du vil ta kontrollprøver i dag også, men prøvene er HELT fine i mine øyne, altså.

Hun hadde da disse resultatene:

S-A-TPO <10 (0-34)

B-LEU 3,9 (4,0-13)

PS-FR-T3 5,9 (3,1-6,3)

PS-FR-T4 14 (11-23)

PS-LD 297 (105-205)

PS-TSH 2,6 (0,3-4,5)

Jeg har ingen problemer med å se at en som ikke har lest seg opp på lavt stoffskifte ser disse prøvene som lite urovekkende. Men mine spørsmål hadde han ikke mulighet til å svare på:

Lave verdier av B-leukocytter, kan ikke det ha en sammenheng med nedsatt produksjon av hormoner?

Og høy LD-status har omtrent samme sammenheng?

Bør ikke en legge sammen 2+2 og se at her er noe som ikke stemmer?


 

Det var han for så vidt enig i.

Jeg ville gjerne ha en henvisning til endikrinolog for å få en grundig sjekk av henne, men det var ikke så lett....Den henvisningen måtte gjennom en barnelege, og derifra kunne jeg be om en henvisning til endikrinolog....... OK.

Før jeg gikk ut med en henvisning, ble det tatt nye prøver av henne. De prøvene som ble tatt på forhånd ble tatt om morgenen, og nå ville jeg ha ettermiddagsprøver.

Der ble det bare tatt T3 (6), T4(14) og TSH (3,05), noe som indikerer at T3 stiger i løpet av dagen, mens TSH synker kraftig.


 

Vel, da var det bare å vente på henvisning fra barnelegen......